Maandag 9 mei j.l.  heeft er een 3e en afsluitende participatieronde plaatsgevonden met de klankbordgroep.

Hier vindt u het ontwerp dat zal dienen als vertrekpunt voor het verder uitwerken van bestek en tekeningen.

Op hoofdlijnen:

Verkeersveiligheid

  • Op huidige tracé deels afwaarderen van snelheid GOW50 naar GOW30 ;
  • Snelheidsremmende maatregelen in de vorm van plateau’s (gelijkwaardige kruisingen);
  • Realiseren inritconstructies bij uitrijden woonerf;
  • Twee drempels op de Bingerdenseweg daar waar regime 60 km/h geldt;
  • Goede bereikbaarheid voor hulpdiensten en bus;
  • Voetpaden daar realiseren waar deze logischer of veiliger zijn;
  • Bredere fietsstroken op rijbaan dan huidige inrichting;

Overig

  • Integrale aanpak van groen (buiten in beinum), centrumplan Beinum, en aanpak rondom vijvers;
  • Blijvende aandacht voor o.a. groen, bomen, afwatering, biodiversiteit, klimaatadaptatie en verlichting.

Op basis van het ontwerp zijn op deze avond nog de volgende wensen kenbaar gemaakt:

  • Extra VOP tussen twee geprojecteerde VOP’s (voetgangers oversteek plaatsen) ;
  • Aandacht voor uitwerken halteren bus irt slingerbocht | Zowel qua locatie als ook qua ruimte;
  • Naast verkeersveiligheid ook voldoende aandacht houden voor groen, afwatering, biodiversiteit, klimaatadaptatie en verlichting;
  • Aandacht voor aansluiting met Rietmaat | Nu inritconstructie. Straks plateau;
  • Uniformiteit qua inrichting en bebording in relatie tot wel/geen voorrang;
  • Nieuwe locatie borden woonerf & 30 kmzone . Nieuw bordenplan opstellen;

Vervolg

  • Ontwerp ter goedkeuring voorleggen aan College B&W;
  • Afronden gesprekken met vervoersmaatschappijen en hulpdiensten;
  • Verkeersbesluit voorbereiden en publiceren;
  • Uitwerken ontwerp naar bestek en tekeningen (Definitief ontwerp);
  • Definitief ontwerp delen met alle belanghebbenden middels een inloopavond. Uitnodiging volgt te zijner tijd via Regiobode, website en social media.
  • Opstarten aanbesteding
  • Gunnen werk
  • Start uitvoering werkzaamheden

Streven zal zijn de uitvoering van de werkzaamheden eind maart 2023 te kunnen opstarten.