Sinds dit jaar is de gemeente Doesburg partner van Achterhoek Toerisme. Dit betekent onder meer dat het routebureau van Achterhoek Toerisme zich met verschillende zaken gaat bezig houden binnen de gemeente, zoals verbetering van de gemarkeerde fiets- en wandelstructuur, de aanleg van een toeristisch overstappunt (TOP) en de bruine toeristische objectbebording.

De bruine bebording is ondergebracht bij Achterhoek Toerisme voor beheer en onderhoud. Misschien hebt u al een overeenkomst met Achterhoek Toerisme? U hoeft dan niet op dit schrijven te reageren. De bruine borden staan al op diverse locaties. Op dit moment vindt er geen onderhoud aan de borden plaats. Er is ook sprake van verwijzingen naar bedrijven die niet meer operationeel zijn. Deze borden worden in de loop van 2024 worden verwijderd. 

Aanmelden

Hebt u nog geen overeenkomst maar wel een bord die u wenst te behouden of hebt u nog geen bord maar zou u dat wel graag willen, meldt u dan bij Achterhoek Toerisme door middel van invulling van de overeenkomst te downloaden via onderstaande knop. 

Standaardovereenkomst onderhoud objectbebording

De overeenkomst kunt u tot 1 mei retour sturen aan de heer Ten Have, manager Routebureau Achterhoek Toerisme, e-mail: j.tenhave@achterhoek.nl. U kunt hier ook terecht voor eventuele vragen: (0545) 25 03 86. Na aanmelding neemt Achterhoek Toerisme contact met u op over de locaties van de gewenste borden.

Criteria

Voor plaatsing van nieuwe borden zijn we afhankelijk van toestemming van de wegbeheerder, in dit geval veelal provincie Gelderland. De provincie baseert zich hierbij op de zogenaamde Richtlijn bewegwijzering CROW-publicatie 322. Een heel belangrijk criterium van de provincie is verder dat er in beginsel niet wordt verwezen vanaf de provinciale weg naar accommodaties binnen de bebouwde kom. Dit betekent dat naar bepaalde bedrijven op voorhand waarschijnlijk niet kan worden verwezen.

Kosten

De kosten voor nieuwe borden bedragen € 125,00 excl. btw per bord. Dit is inclusief vergunningaanvraag, legeskosten, levering en plaatsing van de bebording.Jaarlijks wordt er een bedrag in rekening gebracht van € 34,50 excl. btw. voor het beheer en onderhoud van de borden (zie overeenkomst).

We verzoeken u vriendelijk uiterlijk 1 mei 2024 te reageren!